Vad tycker stockholmarna om sina markisbutiker?

Markiser är något som kan vara svårt att få tag på. Åtminstone är valet av markiser någonting man inte vill förhasta, inte minst eftersom de kan vara ganska dyra. Oavsett pris gäller dock att ett par markiser i större modell kommer att sätta tonen för hur huset upplevs. Det gäller alltså att man hittar några man är nöjd med. I Stockholm finns ett ganska brett urval aktörer att välja mellan, när det kommer till markiser. Inte bara i kommunen, utan även i kranskommuner som Danderyd och Lidingö till exempel. I den här texten tittar vi på vad stockholmsborna egentligen tycker om de många aktörer som finns i urvalet.

Första butiken

Den första markisbutiken vi tittar på är baserad i Älvsjö och har idel goda betyg. På en recensionsplattform har de fått ett betyg på 4,9 av 5, baserat på nästan 100 omdömen. De sysslar inte bara med markiser, utan även med persienner och andra former av solskydd. Att hitta ett omdöme med negativ klang är svårt, för att inte säga omöjligt. Av de nästan hundra kommentarerna är det bara ett fåtal som har gett fyra av fem – resten har fett fem av fem. Firman beröms bland annat för snabb kontakt och att allting känns professionellt. Många av signaturerna i kommentarsfältet lyfter fram den goda servicekänslan hos företagets medarbetare. Andra uppskattar urvalet är gott och att allting har gott snabbt.

Andra butiken

Den andra butiken vi hittar är baserad på Lidingö. Underlaget av omdömen är mindre för den här butiken, ungefär en tredjedel av den ovan nämnda, men det samlade betyget är ungefär samma. Även för den här butiken på Lidingö är det alltså ganska svårt att hitta negativa kommentarer. Många ger fem av fem och motiverar det höga betyget med lovord som ”bra service”, ” bra bemötande” och ”bra markiser”. Även de som har gett markisbutiken på Lidingö fyra av fem, skriver inget negativt – tvärtom. De skriver ungefär samma saker som användarna som har gett dem full pott, men har bara satt ett annat betyg. En signatur nämner dock att de fick lite problem, men att det åtgärdades snabbt och till stor belåtenhet.

Tredje butiken

Faktum är att det är ganska svårt att hitta en markisbutik med missnöjda kunder i Stockholm. Även den tredje aktören vi tittar på får idel lovord från sina kunder. Precis som den första butiken har de nästan 100 omdömen på den plattform vi tittar på, men något lägre samtal betyg (4,6 av 5 istället för 4,9 av 5). Som med markisbutiken i Lidingö berömmer kunderna den här butiken deras goda service och deras högt kvalitativa markiser. Olika signaturer kommenterar deras bemötande och goda kommunikation.  Här finns det dock en kommentar som är något negativ. Det är en signatur som skriver att bemötandet var lite slappt från början, och att de fick ligga på för att få ordentlig kontakt.

27 nov 2018